קיבוץ ברור חיל
חסר רכיב

ברכת נציגת ההורים בחג המעלות תש"פ - 2019

ערב טוב וחג מעלות שמח 

לכל הילדים, הנערים, המדריכים, חברי הקהילה וההורים,


השריקה של התנועה....  מכירים אותה?


חולצה כחולה עם שרוך אדום היתה במשך שנים בארון הבגדים שלי.

פעם, לפני הרבה שנים, הייתי חניכה של הנוער העובד בקן קרית בורוכוב, ברמת גן. כל שנה בחג המעלות היתה התרגשות באויר, המון הכנות, גשם ברגע האחרון, כתובות אש ו..עולים שיכבה.

בעצם, לא הלכנו לתנועה.

ממש גרנו בתנועה.

כל חיינו, אחרי בית הספר, היו סביב הקן, הפעולות, ההדרכה, הטיולים, המסעות, מחנות הקיץ וכמובן – חג המעלות.


את ינאי, הכרתי בקן כפר סבא, שהיה הקן הכי גדול בארץ, והכי שווה, והכי תנועתי – כן, היינו קומונרים מתלהבים והרגשנו שזה הדבר הכי חשוב בחיים...  


אומרים שזהו דור אחר. צמוד למסכים, מאוהב בעצמו ולא מסתכל בעיניים.

אני חושבת שזהו דור מצויין, זהו דור שמדבר על התחממות גלובלית, מפתח אפליקציות כדי להקל על החיים שלנו, יודע להיות צרכן מעולה ולא להיות "פתי" לכל פירסומת צבעונית, יודע לשמוע מוסיקה ולהתעניין במאכלים מכל הסוגים, יודע להשוות בין מקומות, שרותים, מוצרים, יודע לשלוף מידע מכל מקום ובכל זמן ויודע לעשות המון דברים במקביל.


כנראה שהשנים עברו אבל הערכים נשארים חלק מאיתנו, ללמוד לחיות בקבוצה, לדעת לתת לאחרים וגם לקבל באהבה, לדעת לתרום, להתנדב, להשקיע גם ללא תועלת אישית מיידית, לראות את  ההדרכה כאמצעי נהדר להשפיע ולפתח אכפתיות והבנה חברתית אצל הילדים הצעירים יותר.


אני חייבת לציין איך השנה, התרגשנו כולם בהפגנת המחאה שהנערים שלנו יזמו לבדם, בעצמם, באחריותם, ובהובלה המטורפת שלהם. 

כל מי שעמד איתנו מול בנין הכנסת וראה את הבקשה היחידה של  - "תנו לגדול בשקט" – כל מי שליווה אותם בשבוע הצעדה ההיא וראה את כמויות הילדים, בני הנוער, המדריכים, ההורים, תושבי עוטף עזה, תושבי חוטף עזה ותומכים רבים מכל הארץ, כולל נשיא המדינה, הבין שיש לנו ילדים נהדרים שמבינים את המשמעות של ערכים חברתיים, של מנהיגות ושל תמיכה והובלה ואיך מוצאים דרך לגיטימית לא לוותר על המסרים שחשובים להם.


אנחנו בברור חיל, מטפחים את הקן של הנוער העובד והלומד כחלק מחיי הקהילה. הקיבוץ גדל, קבוצות הילדים גדלות והקן שלנו גדל ומתפתח בהתאם.

הילדים שרצים מפעולה לפעולה, מחכים להיות מדריכים, והמדריכים משקיעים הרבה מהזמן שלהם על מנת להיות בקשר רצוף עם ההורים, לבנות את הפעולה הבאה, ולדאוג שכמה שיותר חניכים יצאו לטיול הקרוב.

נכון, פעם לא היו קבוצות What's App לחניכים ולהורים – לשלוח תזכורות, הודעות, עידכונים – היום יש.

נכון, פעם, התנועה היתה מרכז החיים – היום, יש למדריכים ולחניכים תחומי פעילות רבים, לימודים, ספורט, חוגים, תחרויות, אליפויות ומה לא...

נכון, פעם היתה חולצה תנועה מבד -  ורק אחת – היום יש להם 8 חולצות ורצוי מ – Dry Fit.


אז ברכות חמות, בשם כל ההורים של קן ברור חיל לכל החניכים שעולים היום שיכבה.

ברכות חמות, לכל המדריכים הותיקים שזו להם השנה השנייה והשלישית בהדרכה - איזה כבוד, איזו השקעה, אתם דוגמא נהדרת!

ברכות חמות – לכל המדריכים החדשים שזו להם השנה הראשונה, וזהו להם חג המעלות הראשון כמדריכים – עברתם קיץ שלא תשכחו אף פעם, קורס מד"צים שהוא אחד השיאים של התנועה – כמה חויות הבאתם משם!

ברכות חמות להורים של המדריכים – החשיבות של ההדרכה מגיעה מהבית, תבורכו על כל ההשקעה שלכם במדריכים שלנו, כך מייצרים קהילה אמיתית שלא רק מדברת אלא גם עושה.

ברכות חמות להראל גורדון – רכז הקן, שמוביל, מתכנן, דואג לשמור אותנו – ההורים, מעודכנים ומחוברים וחשוב שתדע, שאנו בשבילך לכל דבר שתרצה.

ותודה מיוחדת לאישה מיוחדת במינה – מיטל אסרף, על כל ההשקעה, הרצינות, תשומת הלב ושיתוף הפעולה לאורך כל השנה.


חג מעלות שמח לכולם ושנה טובה.

 

 

 

 


חסר רכיב