חסר רכיב

פיטר לוי ז"ל

פיטר לוי ז``ל
-
22/03/1933 - 20/03/1999
פיטר נולד לפי התאריך הלועזי ב- 22 במרס 1933. מחר אמור היה למלא את יום ההולדת ה- 66.
הוא מת צעיר כאשר עד לפני זמן לא רב, לפני כמה חודשים, חש שכוחו במותניו והוא פתח בקריירה מקצועית חדשה, במפעל דורות. לא כמי שנס ליחו, כמי שהגיע לפנסיה, והנה הוא הוכרע תוך זמן קצר כל כך, כמעט לא יאומן.

חייו של פיטר לוי מגלמים בדמותו את תמצית חייה של התנועה בברזיל ושל קיבוץ ברור חיל בכל המאפיינים שלה.
הוא הצטרף לתנועה בגיל 16, היה פעיל והשתתף במהפכה האישית הענקית שעברו אז חברי התנועה - עזיבת הלימודים וההכרעה בעד העלייה. החלטה קשה וכואבת שעצבה את דמות התנועה, את דמות הקיבוץ ובעיקר את דמותו של כל אחד ואחד כאדם.

התחתן בגיל צעיר, בין הראשונים של אותה שכבת גיל ועלה לארץ בגרעין החמישי.

היה הראשון שיצא לעבודת חוץ, כאשר הצטרף למפעל המכתשים. הוא פיתח וטיפח הצד המקצועי שלו: הכימייה התעשייתית וטכנולוגיות המזון.

רוב ימיו עסק במקצוע, אבל לצד העיסוק המקצועי היה פעיל מאוד במערכות החברה והכלכלה של הקיבוץ. דרך הצד המקצועי הגיע לדקו, למועצה והיה בין יוזמי מפעל הפיצה.
אבל לא רק המקצוע היה חשוב לו, אלא להעמידאת הידע המקצועי לרשות הקיבוץ, מתוך אמונה שיביא לפיתוח ושגשוג.

לא היה קונבנציונלי, לא היה שקט, חפש את השיפור, הקידום, השינוי.
חבר במוסדות חברתיים, האסיפה, המזכירות, לווה את כל ההתפתחויות של המשק, על הכל היתה לו דעה והשתתף באופן פעיל בכל ההכרעות.

לאחרונה התגייס לפעול בתחומים הקשים של השינויים המבניים של הקיבוץ, מתוך הכרה שהקיבוץ ימשיך להתקיים בתוכנו, אבל לשם כך יש להתאימו למציאות משתנה. הוא הביא הצעות מרחיקות לכת לאסיפה ולחברה והצליח בהן.

היה אדם משכיל, סקרן, חוקר ויחסר לנו בהמשך הדרך.

אבל, וזה העיקר, היה איש משפחה מסור, בנה עץ מושרש מאוד בקיבוץ. אמו, גברת היידי, סוזנה אשתו, נורית, רובי, רפי - הבנים ומשפחותיהם, הנכדים והנין, הם בשר מבשרנו, תמצית המרקם של בית ברור חיל.
למשפחה הקרובה והרחוקה, לחברים, לידידים - מצאו נחמה באהבתו הגדולה אלינו - אליכם, החיוו העשירים ובמפעליו הגדולים - המשפחה והקיבוץ.

יהיה זכרו ברוך.
חסר רכיב