חסר רכיב

בלה רות מרגלית ז"ל

בלה רות מרגלית ז``ל
-
22/11/1944 - 04/11/2019
דברי הספד:

בלה רות חברתנו היקרה, 
אני פונה אליך ישירות עם הרבה כאב, ומנסה להיזכר מהימים בהם נפגשנו שתינו בעבודה טיפולית וחינוכית עם ילדי הקיבוץ, הכרתי אותך כעובדת חינוך בעידן החינוך המשותף. 
אהבת והתמסרת לעבודה עם הילדים כאילו היו אלה ילדייך. 
היית נחמה גדולה להורים המודאגים נתת להם שקט ותמיכה, והם חיכו תמיד למילה הטובה ולחיבוק האוהב שלך. 
אהבת את העבודה בעיקר בגיל הרך, ועד היום את שומרת על קשר עם הילדים שזכו לטיפולך ואהבתך. 
נולדת לפני 75 שנים ב "קמפו גראנדי" שבברזיל. ובגיל 24 לחייך בשנת 1967 הגעת לקיבוץ בתור מתנדבת. 
מיד היית חביבה ואהובה על כולם, במהלך ההתנדבות שלך הכרת את אליהו ונוצר ביניכם קשר הדוק ואוהב. חזרת לברזיל כדי לבשר להורים על הקשר החדש שלך, ושבת אלינו בתור עולה חדשה וחברת קיבוץ. טקס הנישואים בקיבוץ היה תמיד מלווה בהרבה שמחה לכל החברה, ושניכם את בלה רות ואליהו נישאתם ברוב הדר קיבוצי, מוקפים בהרבה התרגשות עם חברי ברור חיל. 
בלה רות היקרה, במהלך חייכם המשותפים נולדו לכם 4 ילדים מקסימים, 5 נכדים מדהימים. הרגעים החשובים והשוליים הארוכים שכולם חוו במחיצתך, כיום נראים בעיניהם קצרים מידי ומעטים מידי. כי את היית אמא והסבתא של הנתינה הטוטלית, מסורה, אוהבת, דואגת לכל אחד מהילדים והנכדים שלא יחסר להם דבר. 
ובאותה הדרך גם נהגת עם חברותיך היקרות. ידעת לכבד אותן, לדרוש בשלומן ותמיד לשמור על קשר הדוק איתן. היו גם כאלה שזכו לקבל את הדואר והכביסה הנקייה והמקופלת ממחסן הבגדים ישירות אליהם הביתה בתקופת העדרם מהקיבוץ, וזו גדולתך בלה רות. במהלך השנים עבדת גם במחסן הבגדים, ובבוטיק יד שניה שזכורה לטוב לזכותך ולזכות הרבה חברות כמוך. 
החיים גם מביאים הפתעות לא נעימות, התלקחה שרפה בבית שלכם שעלה באש בגלל רשלנותו של השכן. הצלחתם לצאת כל עוד נפשכם מהבית העולה בלהבות עם הבגד שעל גופכם. 3 שנים גרתם בדירה קטנה זמנית, עד שזכיתם לבנית הבית החדש שהוא אהבת חייכם. בית בנוי בפשטות ומתוכנן לצרכים הפרטיים והאישיים שלכם. גינה תמיד פורחת מקיפה את הבית, עבודת גינון מסורה של אליהו ואת נהנית מפריחתה. 
בלה רות עדיין קשה לנו לדבר עליך בזמן עבר, כי את נגעת בליבו של כל אחד מאתנו. וכשהאור יורד מחלונך, יורד גם העצב על המשפחה, הנכדים והחברה כולה. כולנו מרכינים ראש ומלווים אותך בדרכך האחרונה ונזכור אותך תמיד באהבה. 
יהי זכרך ברוך.
חסר רכיב